Boek

Na Creating Balance between Form en Function komt Phil Hasheider met een tweede boek genaamd:

Correction Lines

Stories Shaped by Balanced Matings

Het boek bevat 220 pagina s en 800 foto s waarvan veel nog nooit eerder zijn gepubliceerd. Dit boek is een diepgaande studie over de fokkerij van 27 verschillende fokkers. Elk verhaal gaat in op de eeuwenoude vraag van hoe je een goede veestapel fokt. Elke veehouder heeft op zijn eigen manier geprobeerd daar een antwoord op te krijgen. Vaak door naar de fokkerij van andere veehouders te kijken en de koeien die een fundament legden.

Je zult in hun verhalen lezen hoe ze stieren fokten zoals Walkway Chief Mark, Carlin-M Ivanhoe Bell, Mowry Ivanhoe Prince, Heatherstone Lucky Typeblazer, Burket Falls ABC, Man-O-War BF, Crescent Combine en nog enkele andere.

Het verhaal is geschreven in de fokkers eigen woorden.

Voor ons als Nederlandse lezers is het extra interessant om de Amerikaanse achtergrond van de stier Skalsumer Sunny Boy te lezen.

Om voor u verzendkosten te besparen heeft de vereniging weer enkele dozen van het boek gekocht. Het boek is te verkrijgen op de jaarvergadering dit najaar maar ook te bestellen via info@triple-a-vereniging.nl. Het boek kost 52.50 euro.

Willem van Laarhoven heeft een prachtig boekje geschreven over Triple-a. Een aanrader voor iedereen die interesse heeft voor duurzame koeien. De 2e druk is inmiddels klaar. Kijk op de website www.aaa-handleiding.nl om het boekje te bestellen.

Creating Balance Between Form & Function is geschreven door schrijver en aAa analist Phil Hasheider.

Het boek gaat over het leven van Bill Weeks, de historie van zijn Skyway veestapel en haar fokkerijinvloed. Een boek over de beginjaren van aAa, de ontwikkeling in 60 jaar en de nationale en internationale invloed. Het boek bevat nooit eerder vertoonde foto's van beroemde fokdieren zoals Tidy Burke Elevation en Chambric Esteem plus verhalen van grootse koeien en stieren die weinig mensen weten.

De triple-a vereniging heeft een grote bestelling gedaan om zo de verzendkosten voor u te beperken tot een lager bedrag, wilt u ook een exemplaar dan kunt u dit doorgeven aan info@triple-a-vereniging.nl

De kosten voor het boek zullen rond de 68,- euro bedragen, afhankelijk van de koers.

Woont u in het buitenland? Het boek is ook te bestellen op http://honeycreekpress.com/

De kosten van het boek bedragen $74.95. De verzendkosten vanuit de VS naar Europa bedragen $ 25,-