Welkom op de site van de Vereniging voor Triple-A gebruikers

De vereniging voor Triple-A gebruikers is opgericht in Oktober 1992. Een aantal veehouders die gebruik maakten van het Triple-A analyse systeem vonden dat ze de koppen bij elkaar moesten steken omdat het belemmerd werd door een paar partijen in de Nederlandse fokkerij. De doelstelling van de vereniging was om ruchtbaarheid te geven aan het bestaan van Triple-A en KI verenigingen stimuleren tot het analyseren van hun stieren. Tegenwoordig kunnen we concluderen dat de Triple-A methode niet meer kan worden genegeerd in de Nederlandse (en Europese) fokkerij. De meeste stieren worden tegenwoordig geanalyseerd en hun Triple A-codes worden gepubliceerd. Zonder Triple-A zouden onze koeien niet zoveel kwaliteit hebben als ze nu hebben!

Tegenwoordig houdt de vereniging zich bezig met het organiseren van een Jaarvergadering waar interessante sprekers komen vertellen over Triple-A  en fokkerij. Verder brengt de vereniging 2 keer per jaar een nieuwsbrief uit met allerlei leuke nieuwtjes en verhalen.

Wilt u ook lid worden dan kan dat door uw Naam en Adres door te geven via ons e-mailadres info@triple-a-vereniging.nl of geeft het door aan een analyseur. Het lidmaatschap bedraagt 15,- euro per jaar.

--------------------------------------------------------------------------

Jaarvergadering 2017

zaterdag 25 November was de jaarvergadering in Nieuwe Niedorp, Noord Holland. Mark Yeazel, bekend van het fokbedrijf Ja-bob Holsteins uit de USA sprak over zijn fokbeleid. Zijn presentatie en de vertaling van zijn verhaal is te zien op deze website onder artikelen. Daarnaast sprak oud voorzitter Piet Beers over 25 jaar vereniging van Triple-a gebruikers. John Klaver hield vooraf nog even een praatje over hun bedrijven Klaver Koe, Klaver Geit, Klaver Schaap en Klaver Kaas. 's Middags was de excursie naar de nieuwe stal van Klaver Koe waar 400 koeien gemolken worden. De opkomst was groot. Er gaan geruchten dat er 205 mensen aanwezig waren en de zaal zat daarmee stamp vol.

----------------------------------------------------------------------

Op onderstaande link kunt u een filmje bekijken van de koeien van de familie Hoorn uit Ruinerwold.

----------------------------------------------------------------------

Phil Hasheider zijn tweede boek Correction Lines heeft de andere kant van de Oceaan bereikt en kunt u via ons bestellen. Kijk bij Boek voor meer informatie.

-----------------------------------------------------------------------

De Triple-A methode

Willem van Laarhoven heeft een handleiding gemaakt waarin uitgebreid uitgelegd wordt hoe triple-awerkt. Het boekje is te bestellen op  http://www.aaa-handleiding.nl/

Triple-A uitleg op film

Op Youtube staat een filmpje hoe het analyseren van koeien in zijn werk gaat.

Triple-a uitleg in het Engels

----------------------------------------------------------------------------------------------

Wilt u meer weten over het ontstaan van Triple -A: Lees dan het boek "Creating Balance Between Form & Function"

Kijk bij Boek voor meer informatie