Welkom op de site van de Vereniging voor Triple-A gebruikers

De vereniging voor Triple-A gebruikers is opgericht in Oktober 1992. Een aantal veehouders die gebruik maakten van het Triple-A analyse systeem vonden dat ze de koppen bij elkaar moesten steken omdat het belemmerd werd door een paar partijen in de Nederlandse fokkerij. De doelstelling van de vereniging was om ruchtbaarheid te geven aan het bestaan van Triple-A en KI verenigingen stimuleren tot het analyseren van hun stieren. Tegenwoordig kunnen we concluderen dat de Triple-A methode niet meer kan worden genegeerd in de Nederlandse (en Europese) fokkerij. De meeste stieren worden tegenwoordig geanalyseerd en hun Triple A-codes worden gepubliceerd. Zonder Triple-A zouden onze koeien niet zoveel kwaliteit hebben als ze nu hebben!

Tegenwoordig houdt de vereniging zich bezig met het organiseren van een Jaarvergadering waar interessante sprekers komen vertellen over Triple-A  en fokkerij. Verder brengt de vereniging 2 keer per jaar een nieuwsbrief uit met allerlei leuke nieuwtjes en verhalen.

Wilt u ook lid worden dan kan dat door uw Naam en Adres door te geven via ons e-mailadres info@triple-a-vereniging.nl of geeft het door aan een analyseur. Het lidmaatschap bedraagt 15,- euro per jaar.

----------------------------------------------------------------------

De jaarvergadering op 28 November j.l. was een groot succes, er waren 138 mensen aanwezig en de sfeer was als vanouds. Het thema was voorbij de cijfers.

Joop Olieman gaf als secretaris van de NVO uitleg over de nieuwe TIP index en hoe die zo praktijk gericht mogelijk te maken. De presentatie is te vinden bij het artikelen

Verder lichte hij in de zaal verder toe hoe hij tot 62 hondertonners is gekomen en wist hij het publiek te vermaken met mooie uitspraken. Ook zijn presentatie is te vinden bij artikelen.

Jan Schilder ging na de lunch verder om uit te leggen dat wanneer een koe niet de juiste vorm heeft je de functie ook niet gaat krijgen. De mens bepaald vaak wat de juiste vorm is zonder zich af te vragen of die ook functioneel is. Zijn presentatie is ook te vinden bij artikelen.

-----------------------------------------------------------------------

De Triple-A methode

Willem van Laarhoven heeft een handleiding gemaakt waarin uitgebreid uitgelegd wordt hoe triple-awerkt. Het boekje is te bestellen op  http://www.aaa-handleiding.nl/

Triple-A uitleg op film

Op Youtube staat een filmpje hoe het analyseren van koeien in zijn werk gaat.

Triple-a uitleg in het Engels

----------------------------------------------------------------------------------------------

Wilt u meer weten over het ontstaan van Triple -A: Lees dan het boek "Creating Balance Between Form & Function"

Kijk bij Boek voor meer informatie