Welkom op de site van de Vereniging voor Triple-A gebruikers

De vereniging voor Triple-A gebruikers is opgericht in Oktober 1992. Een aantal veehouders die gebruik maakten van het Triple-A analyse systeem vonden dat ze de koppen bij elkaar moesten steken omdat het belemmerd werd door een paar partijen in de Nederlandse fokkerij. De doelstelling van de vereniging was om ruchtbaarheid te geven aan het bestaan van Triple-A en KI verenigingen stimuleren tot het analyseren van hun stieren. Tegenwoordig kunnen we concluderen dat de Triple-A methode niet meer kan worden genegeerd in de Nederlandse (en Europese) fokkerij. De meeste stieren worden tegenwoordig geanalyseerd en hun Triple A-codes worden gepubliceerd. Zonder Triple-A zouden onze koeien niet zoveel kwaliteit hebben als ze nu hebben!

Tegenwoordig houdt de vereniging zich bezig met het organiseren van een Jaarvergadering waar interessante sprekers komen vertellen over Triple-A  en fokkerij. Verder brengt de vereniging 2 keer per jaar een nieuwsbrief uit met allerlei leuke nieuwtjes en verhalen.

Wilt u ook lid worden dan kan dat door uw Naam en Adres door te geven via ons e-mailadres info@triple-a-vereniging.nl of geeft het door aan een analyseur. Het lidmaatschap bedraagt 15,- euro per jaar.

Jaarvergadering 11 April 2014

De Jaarvergadering en viering van 25 jaar triple-A in Nederland op vrijdagavond 11 april was een groot succes. Er waren ongeveer 125 personen aanwezig. De presentatie van Mary Weeks is na te lezen onder "Artikelen"

De Triple-A methode

Willem van Laarhoven heeft eenhandleiding gemaakt waarin uitgebreid uitgelegd wordt hoe triple-awerkt. Het boekje is te bestellen op  http://www.aaa-handleiding.nl/