Triple-A is een fokkerijhandleiding ontworpen door W.A. (Bill) Weeks, een melkveehouder en stamboekinspecteur uit de VS. Deze handleiding is het resultaat van zijn zoektocht naar de vraag waarom sommige combinaties koe/stier wel werken en andere juist niet. In 1950 zette hij zijn bevindingen op papier en sindsdien is het onveranderd. Er is ook nog nooit iemand geweest die heeft kunnen aantonen dat wat hij opschreef niet klopt. Weeks ontdekte dat je verschillende lichaamsonderdelen niet los van elkaar kunt zien en dat deze invloed op elkaar uitoefenen. Op basis hiervan kon hij begrijpen hoe de lichaamsbouw van de koe invloed had op haar functioneren. Bill Weeks zag dat wanneer je de lichaamsbouw van koe en stier op elkaar afstemt de nakomelingen meer gebalanceerd en dus beter zijn. Deze dieren zullen beter functioneren en daardoor een hogere gebruikswaarde hebben.

aAa Weeks website

Op de officiele website van de Amerikaanse aAa-organisatie kunt u alle informatie vinden over Triple-A (meertalig)

Evaluatie en analyseren
Wilt u weten wat het verschil is tussen cijfers afkomstig uit het evaluatiesysteem en de aAa-nummers? Kijk dan verder bij resources.

Stieren zoeken op Bull Central
Deze link leidt u naar de database waar de aAa-nummers van meer dan 70.000 stieren staan. Hier kun u op verschillende kenmerken selecteren; ras, stiernaam, aAa-code, KI-organisatie, en nog veel meer ...

Paringen maken met Perfect Match

Perfect Match is een hulpmiddel om de juiste combinaties te maken op basis van aAa met een overzichtelijke uitkomst, printbare lijst. Het bied de mogelijkheid om in het programma rechtstreeks in Bull Central de ideale stieren te selecteren, voor een nog beter resultaat.

Animal Analysis Associates - aAa

Op Facebook wordt veel infromatie gedeeld over Triple-A via deze pagina.

Ook iemand zich aanmelden voor de aAa & Weeks User Forum en dan deel uitmaken van verschillende discussies over Triple-A.

Bill Weeks, het brein achter Triple-A